Riskli Gebelikte Cinsellik Nasıl Olmalı?

Annenin, bebeğin ya da her ikisinin hayatını tehlikeye atabilecek rahatsızlıkların olduğu gebeliğe riskli gebelik adı verilir. Bazı hamileliklerde risk sonradan ortaya çıkarken bazı hamileliklerde hamileliğin oluşması ile beraber problemler ortaya çıkar.

Riskli hamileliğin birçok sebebi bulunabilmektedir. Bunların arasında yüksek tansiyon, şeker ya da HIV gibi kronik rahatsızlıklar, aşırı kilo ve obezite, çoklu gebelik ve ileri yaşta gebelik gibi çeşitli nedenler yer almaktadır.

Alkol ve sigara tüketimi ya da madde bağımlılığı da riskli gebeliğe neden olabilmektedir. Bu durumlar riskli gebelikte en sık rastlanan nedenlerdir. Ancak tiroid hastalıkları ya da böbrek hastalıkları gibi farklı sağlık sorunlarına bağlı olarak da riskli gebelik oluşması mümkündür.

Riskli gebeliklerde normal gebeliklerden farklı bir süreç yaşanır. Bu hem gebelik takibi açısından hem de kişinin günlük yaşamı açısından farklılıklar olacağı anlamına gelir. Normal gebelikte sorun olmayan durumlar riskli gebeliklerde sorun teşkil edebilir. Cinsellik de bu durumlardan birisidir.

Riskli Gebelikte Cinsellik

Normal gebeliklerde kadın hastalıkları ve doğum uzmanının önerileri doğrultusunda belirli bir döneme kadar cinsel ilişki sorunsuzdur. Ancak riskli gebeliklerde durum daha farklıdır. Riskli gebeliklerde cinsellik risk faktörüne göre değişiklik gösterebilmektedir. Bu nedenle riskli gebelikte cinsellik ile ilgili kararı kadın hastalıkları ve doğum doktoru vermelidir.

Genel olarak erken doğumu tetikleyebilecek, plasentaya zarar verebilecek ve enfeksiyon riskini arttırabilecek durumlardan kaçınılması gerekmektedir. Cinsel ilişki sırasında yapılabilecek yanlış bir hareket annenin ya da bebeğin hayatını riske atabilmektedir. Bu nedenle riskli gebelik durumunda uzman doktorun belirttiği şekilde dahi olsa cinsel ilişkide oldukça dikkatli olmak gerekmektedir.

Riskli Gebelikte Neler Olabilir?

Riskli gebelikte cinsel ilişkinin bazı ciddi problemleri olabilmektedir. Plasenta previa, erken doğum, rahim ağzı kısalığı, erken membran rüptürü, intrauterin gelişme geriliği, tekrarlayan uçuk, vajinal kanama, kramp ve pelvik bölgede ağrı bu problemlerden bazılarıdır. Bu nedenle riskli gebelik yaşayan çiftlerin cinsel ilişki konusunda son derece dikkatli olması gerekir.

Hamilelikte bebek rahimde, rahmin kendisi ve içerisinde yer alan amniyotik sıvı ile korunarak gelişir. Amniyotik kese sayesinde cinsel ilişki esnasında bebeğe zarar vermek mümkün değildir.

Ancak riskli gebeliklerde cinsellik ile beraber gelişebilecek çeşitli komplikasyonlar anneyi, bebeği ya da her ikisini de tehlikeye atabilir. Bu nedenle riskli gebelik yaşayan çiftlerin kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışmadan kesinlikle cinsel ilişkiye girmemesi gerekir.

İlginizi Çekebilir