Gebelik ve Doğum
Antenatal Danışma
Anasayfa Gebelik ve Doğum Antenatal Danışma

Gebelik öncesi muayeneye gelen tüm hastalarımızı daha yakından tanımak için ayrıntılı özgeçmişlerinin alınması önceliklerimiz arasındadır.

Bir hastanın özgeçmişi aşağıdaki sorulardan oluşmaktadır;

• İş yaşamı
  • Ailede genetik rahatsızlıkların varlığı
  • 35 yaş üstü anne adaylarında hipertansiyon, şeker, erken doğum tehdidinin olup olmadığı
  • Beslenme alışkanlıkları
  • Alkol, sigara ve uyuşturucu alışkanlıkları

Fiziki muayene ile; kilo, boy, kan dolaşımı, dolaşım sistemi kontrol edilir. Ayrıca jinekolojik muayene ile gerek olması durumunda Smear Testi yapılır. Gebelik öncesi yapılması gereken kan ve idrar tahlilleri  hastadan istenilerek ayrı bir değerlendirme yapılmaktadır. Gerekli durumlarda vitamin desteği verilebilmektedir.

Doktorunuz değerlendirme ve danışma sırasında size yardımcı olurken ve durumunuzu değerlendirirken aşağıdaki faktörleri dikkate alacaktır.

• Kan Tahlili
  • Ameliyatları
  • Radyasyon

S.S.S

GEBELİK ÖNCESİ DOKTOR KONTROLÜ GEREKLİ MİDİR?

ANTENATAL KONTROL denilen, yani kişinin gebe kalmadan önce yaptırması gerekli olan muayene mutlaka gereklidir. Anne adayı yakın gelecekte bir gebelik düşünüyorsa ve korunmayı bırakacak ise, mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanına gitmelidir. Jinekolojik muayenede yapılan değerlendirmeler aşağıdaki gibidir…

•  Kanser tarama testi olan SMEAR TESTİ yapılır
  • Varsa enfeksiyon tedavi edilir
  •  Anne adayının kan testleri ve kan grubu, tiroit hormon düzeyleri, Hepatit B ve C ile birlikte gerekli görülürse diğer serolojik testlerine bakılır
  •  Toksoplazma ve kızamıkçık testleri mutlaka yaptırılır
  •  Açlık kan şekeri yanında bazı karaciğer ve böbrek enzimleri araştırılabilir
  •  Kilo ölçülür ve idrar tahlili istenir
  •  Kişinin fiziksel olarak gebeliğe hazır olup olmadığının yanında ruhsal hazırlık da saptanabilir.

Gebe kalmadan en az bir iki ay önce başlanıldığında faydasını daha sık gördüğümüz FOLİK ASİT denilen vitamin hapı başlanır. Bu vitamin hapı bebeğin sinir sistemi gelişimine katkıda bulunur, nöral tüp defektleri denilen bebeğin omurgasında veya kafatasındaki açıklıkları ve dolayısı ile sakatlıkları önler, düşük ihtimalini azaltır. Aynı anda annedeki bazı kansızlık nedenlerini de düzeltir. Faydalı olabilmesi için gebe kalınmadan önce başlanılmalı ve ilk 3 ay kullanılmalıdır. Suda eriyen bir vitamindir, vücutta birikmez, kilo aldırmaz.