Jinekoloji
Menopoz
Anasayfa Jinekoloji Menopoz

Menopoz, adet döngülerinizin sonlandığını gösteren bir zaman dilimidir. Menopoz tanısının konması için kişinin 12 ay boyunca adet görmemiş olması gerekmektedir.

Menopoz, 40’lı veya 50’li yaşlarda görülebilir ancak ABD’de ortalama menopoz yaşı 51’dir. Menopoz doğal, biyolojik bir süreçtir. Ancak menopozun sıcak basması gibi fiziksel ve duygusal belirtileri uykunuzu bozabilir, enerjinizi azaltabilir veya ruhsal sağlığınızı etkileyebilir. Birçok etkili tedavi mevcuttur, bunlar yaşam tarzı düzenlemelerinden hormon tedavisine kadar gider.

Menopozdan önceki aylarda veya yıllarda (perimenopoz) şu belirti ve semptomlarla karşılaşabilirsiniz:

• Düzensiz adet dönemleri
  • Vajinal kuruluk
  • Sıcak basmaları
  • Titreme
  • Gece terlemeleri
  • Uyku sorunları
  • Ruh hali değişiklikleri
  • Kilo alımı ve yavaşlamış metabolizma
  • İnce saç ve kuru cilt
  • Meme dolgunluğunun kaybı

Belirti ve semptomlar, menstrürasyon değişiklikleri de dahil olmak üzere kadınlar arasında farklılık gösterebilir. Ancak büyük olasılıkla, adet dönemleriniz sona ermeden önce bazı düzensizlikler yaşayacaksınız.

Perimenopoz donemi sırasında adet dönemlerinin atlanması yaygın ve beklenen bir durumdur. Çoğu zaman, adet dönemleri bir ay atlar ve sonra tekrar başlar veya birkaç ay atlar ve ardından tekrar başlar, bu durum birkaç ay boyunca devam eder. Ayrıca adet dönemleri daha kısa döngülerde olma eğilimindedir, bu nedenle adet tarihlerinin arası birbirine yakındır. Düzensiz dönemlere rağmen, hamilelik mümkündür. Eğer bir adet dönemini atladıysanız ancak menopozal değişikliklerin başladığından emin değilseniz, bir hamilelik testi yaptırın.

Ne zaman doktora gitmeli?

Koruyucu sağlık bakımı ve herhangi bir tıbbi endişe için doktorunuza olan ziyaretlerinizi düzenli olarak sürdürün. Bu randevulara menopoz sırasında ve sonrasında devam edin.

Koruyucu sağlık bakımı, siz yaş alırken, kolonoskopi, mamografi ve trigliserid taraması gibi önerilen bazı tarama testlerini içerebilir. Doktorunuz, size geçmişiniz doğrultusunda tiroid testi, meme ve pelvik muayeneleri de dahil olmak üzere başka testler ve muayeneler de önerebilir.

Menopozdan sonra vajinal kanamanız olursa mutlaka tıbbi yardım alın.