Tüp Bebek
Elektronik Çip Bilezikle Güvenli Tüp
Anasayfa Tüp Bebek Elektronik Çip Bilezikle Güvenli Tüp

ELEKTRONİK ÇİP BİLEZİKLE GÜVENLİ TÜP BEBEK TEDAVİSİ

Tüp bebek tedavi yöntemleri, çocuk sahibi olmak isteyen aileleri hayallerine kavuşturuyor. Ancak sağlıklı gebeliğin elde edilmesi, tedavinin başarısında en önemli kriter olarak kabul edilse de, ailelerin işlemlerin güvenliği konusunda bazı endişeleri olabiliyor. Tüp bebek tedavisinin tam donanımlı merkezlerde, alanında uzman doktorlar ve tecrübeli bir ekip tarafından yürütülmesi büyük önem taşıyor.

AİLELERİN ENDİŞELERİ GİDERİLMELİ

Tüp bebek yöntemi deneyecek olan aileleri en çok düşündüren konuların başında sperm ve yumurtanın dış ortamda değerlendirilmesi ve gelişen embriyoların anneye transfer edilmesi gelmektedir. Tedavi sürecinde başarılı bir sonuç elde edilebilmesi için kapsamlı bir çalışma yapılırken, bu endişelerin çiftlerin huzurunu kaçırmasına izin verilmemeli, sürecin detayları aile ile baştan sona paylaşılmalıdır.

ELEKTRONİK ŞAHİT SİSTEMİ UYGULANIYOR

Tüp bebek uygulanan çiftlerde anne baba adayından alınan sperm ve yumurtalar, her aşamada iki laboratuvar çalışanının şahitliği altında işlemlerden geçmektedir. Çiftin isimlerinin yazılı olduğu örnek kaplar, tüpler ve embriyo dişleri pek çok kez kontrol edilerek işlem görmektedir. Titiz çalışma süreci boyunca bu hücrelerin karışma riski yoktur. Üstelik hata payına yer bırakmamak artık günümüz tüp bebek uygulamalarında geçerli olan elektronik hasta tanıma sistemleri ile mümkün hale gelmiştir.

HASTANEYE GELİRKEN ELEKTRONİK ÇİP BİLEZİĞİ UNUTMAYIN

Memorial Ataşehir Hastanesi Tüp Bebek Bölümü’nden hayata geçirilen elektronik hasta tanıma sisteminde, anne ve baba adayına yalnızca kendilerine özgü bir elektronik çip tanımlanmaktadır. Anne adayının işlem için hastaneye her geldiğinde bilezik olarak bileğe takılabilen bu çipi yanında getirmesi gerekmektedir.

ELEKTRONİK ÇİP SAYESİNDE HATAYA YER YOK

Tüm işlemler, elektronik çip bileziğe kaydedilmektedir. Anne baba adayının yalnızca kendisine tanımlı bu çipe uyumlu elektronik tanıtıcılar,  ailenin kendi yumurta, sperm ve embriyolarının taşındığı ve işlem görüldüğü tüplere, kaplara ve dişlere yapıştırılmaktadır. Ortamdaki üreme hücreleri, anne babaya tanımlı olmadığı sürece işlemlerin yürütülmesi otomatik olarak durmakta ve sistem uyarı vermektedir. Bu sayede işlemlerde hiçbir şekilde karışma riski olmamaktadır.

YÜKSEK GÜVENLİK ÖNLEMLERİ TEDAVİ BAŞARISINI ARTIRIYOR

Anne ve baba adayı sperm ve yumurta verme ile  embriyo transferi aşamalarında da kendileri bizzat  üstlerinde taşıdıkları çiplere uyumlu olarak işlemlerin yürüdüğüne tanık olmaktadır. Sistem, otomatik algılayıcıları sayesinde hücrelerin doğru kişiler için kullanılmasını garanti altına almaktadır. Tüm bu gelişmeler hastaların daha güvenli ve huzurlu bir şekilde tedavi süreçlerini geçirmesini sağlamaktadır.