COVİD Aşısı ve Gebelik

Son dönemdeki veriler gebelikte COVİD-19 enfeksiyonunun daha ağır geçtiği yönündedir. Özellikle yoğun bakım gereksinimi gereken anne sayıları maalesef daha fazla olabilmektedir. Özellikle bu grupta başta erken doğum olmak üzere diğer gebelik komplikasyonlarında da artış olmaktadır. Bunlardan bazıları preeklampsi ve intrauterin gelişme gerilliği olarak sıralanabilir.

Bu nedenle tüm gebelere ama özellikle obezite, hipertansiyon, diyabet, kronik akciğer hastalıkları (astım, KOAH vb )  ve bağışıklık sistemini etkileyecek diğer kronik hastalıklar (romatizmal hastalıklar) ile komplike olmuş gebelerde COVID aşısı yapmak çok önemlidir. Aşı özellikle enfeksiyonun daha yaygın olduğu toplumlarda ve ön cephede virüse maruz kalma şansı yüksek olan sağlık personeli vb. gruplarda ayrıca önem arz etmektedir.

Ülkemizde uygulanmakta olan Pfizer-Biontech ve Synovac aşısına ait son veriler bu aşıların gebelikte anne ve bebekler açısından oldukça güvenli ve emin olduğunu göstermektedir.

Hamile kalmaya çalışıyorsam Covid-19 aşısı olabilir miyim?

Evet, hamile kalmayı planlıyorsanız veya hamile kalmaya çalışıyorsanız Covid-19 aşısı olabilirsiniz.

Aşıların doğurganlık kaybına neden olabileceğine yönelik hiçbir kanıt yok. Ayrıca, aşı olduktan sonra hamile kalmayı ertelemenize de gerek yok. Özellikle m-RNA aşılarının ( Biontechpfizer) insan DNA sına entegre olup onu değiştirdiği bilgisi doğru değildir.

Ülkemizdeki Covid-19 aşıları 2 dozdur. Eğer ilk aşı dozunuzu olduktan sonra gebe olduğunuzu öğrenirseniz, 2. dozunuzu da olmalısınız.

Hamilelik başında COVİD geçirdim aşı olmama gerek var mı ?

Hamilelik başında COVİD geçiren hastaların ne zaman geçirdiği ve antikor düzeyleri önemli. Uzun süre geçmiş ve antikor seviyesi düşmüş ise aşı yapılabilir.

Emziren kadınlar Covid-19 aşısı olmalı mı?

Evet, ACOG ( Amerikan Kadın Doğum Cemiyeti ) emziren kadınların Covid-19 aşısı olmasını öneriyor. Eğer aşı olmak istiyorsanız, emzirmeye ara vermenize gerek yok. Aşı olduğunuzda vücudunuz tarafından üretilen antikorlar anne sütü ile çocuğunuza geçerek onun da virüsten korunmasına yardımcı olabilir.

İlginizi Çekebilir