Gebelikte Tüketilmemesi Gereken Besinler

Hamile olduğunu öğrenen anne adaylarının en çok merak ettiği konuların başında nasıl bir beslenme programı izlemeleri gerektiği gelir. Anne adaylarının en büyük kaygısı bebeklerinin gelişimi için ihtiyaç duyulan doğru beslenme programını uygulayamamak ve bebeklerinin zarar görmesine neden olabilecek gıdalar tüketmektir. Kabul etmek gerekiyor ki hamilelik anne adayları için aslında yeni bir hayat düzenine geçmek anlamına gelir. Bu kapsamda anne adayları beslenme de dahil olmak üzere hemen hemen tüm günlük rutinlerini yeniden düzenlerler. Gebelik sürecinde anne adayının tükettiği her gıda bebek gelişimine ve sağlığına etki ettiğinden gebelikte tüketilmesi ve tüketilmemesi gereken besinler konusunda hassas bir tavır benimsenmesi zorunludur.

Gebelik döneminde anne adaylarının az pişmiş yumurta, pastörize olmayan süt ve süt ürünleri, çiğ ya da az pişmiş et ve balık ürünleri, karaciğer, çok fazla miktarda kafein, konserve gıdalar, alkol, sakatat, her tür hazır gıda, iyi yıkanmamış meyve ve sebze, kızartmalar ve aşırı yağlı gıdalar, yüksek miktarda cıva içeren bazı balık türleri, kabuklu deniz ürünleri, fazla şeker içeren gıdalar, özel bakteriler kullanılarak üretilen bazı peynir türleri, şarküteri ürünleri, soya ürünleri tüketmemeleri gerekir. Bunların yanı sıra doktor tavsiyesi olmadan bitki çayları ve vitamin takviyeleri tüketilmemesi de dikkat edilmesi gereken konuların başında gelir.

Gebelikte Dengeli Beslenmeye Özen Gösterin

Gebelik döneminde bebeğin büyümesi, gelişmesi, fiziken, ruhen ve zihinsel olarak sağlıklı olması annenin sağlıklı ve dengeli beslenmesiyle doğrudan ilişkilidir. Bebeğin ve annenin sağlığının korunmasında annenin gebelik öncesi fiziksel gelişimini tamamlamış olması ve yeterli besin depolarına sahip bulunması en önemli unsurlardandır. Çünkü bebek kendi gelişimi için annenin besin depolarından ve gebelik süresince tükettiklerinden seçerek büyüyüp beslenmeye devam eder.

Gebelikte Dengeli Beslenmeye Özen Gösterin

Annenin günlük yaşantısını sürdürmesini sağlayacak ölçüde enerji ve besin öğelerine ek olarak doğal yollarla fazladan protein, enerji, vitamin ve mineral alması annenin ve bebeğin sağlığı açısından çok önemlidir. Normal ve sağlıklı bir gebelik sürecinde annenin 10-12 kg alması kendi gereksiniminin yanı sıra tükettiklerinin bebeğe aktarılması için yeterli bir durumdur. Bu durumun sağlanabilmesi için anne adayının ek olarak günlük 20 gr protein, 15-20 mg demir, 500 mg kalsiyum ve ortalama 300 kalorilik enerji almasına ihtiyaç duyulur. Tüm bunlara ek olarak anne adaylarının gebelik döneminde kalsiyum, protein, demir, C vitamini, folik asit ve lifli gıdalar tüketmeye özen göstermesi gerekir.

İlginizi Çekebilir