Riskli Gebelik Tanısı
Anasayfa Riskli Gebelik Riskli Gebelik Tanısı

RİSKLİ GEBELİK NEDİR?

Riskli gebelik; anne veya fetusu veya her ikisini birden, gebelik esnasında, doğum sırasında veya doğum sonrasında komplikasyon oluşması açısından riskli hale getiren herhangibir durumun olduğu gebeliklerdir.

RİSK ALTINDAKİLER

1. Annenin sistemik hastalıkları Annede yüksek tansiyonla giden hipertansif bozukluklar Diyabet ( şeker hastalığı) Epilepsi Otoimmün hastalıklar ( bağışıklık sistemiyle ilişkili hastalıklar Kanda pıhtılaşma bozukluğu
  2. Enfeksiyonlar (hem anne, hem fetusu etkileyebilir) Annede HIV, sitomegalovirüs, parvovirüs gibi çeşitli enfeksiyonlar olması
  3. Erken doğum riski olan gebelikler Çoğul gebelikler Rahim ağzı yetmezliği teşhisi alan gebelikler
  4. Plasental patolojiler
  5. Suları miadından önce gelen hastalar
  6. Erken doğum eylemi başlamış gebelikler
  7. Fetustla ilgili problemler Anatomik bozukluklar Kromozomal bozukluklar
  8. Genetik sendromlar
  9. Kardiyak anormallikler
  10. Kan hastalıkları
  11. Enfeksiyonlar
  12. Anne karnında gelişim geriliği

PERİNATOLOG: Özel olarak riskli gebelikler konusunda eğitim almış kişilerce (Perinatolog) takip edilmeleri gerekmektedir. Bu kişiler riskli durumları teşhis etme, tedavi etme, gerektiği zamanlarda girişimsel tanısal işlemleri gerçekleştirmede, tedavi uygulamada yetkin kişilerdir.

PERİNATOLOGLAR

• Erken doğum eylemi, suların erken gelmesi, plasentanın erken ayrılması, doğum esnasında oluşan komplikasyonların teşhis ve yönetiminde,
  • Ayrıntılı USG incelemeleri yaparak birçok fetal anomalinin anne karnında teşhis edilmesinde,
  • Kromozomal bozuklukların teşhis edilmesinde,
  • Fetal hastalık, sıkıntı durumlarında doğum zamanlamasının, doğum şeklin belirlenmesi, takip esnasında gerek USG incelemeleri, gerekse diğer testlerle fetal sağlığın değerlendirilmesinde
  • Rahim ağzı yetmezliklerinde serklaj denilen rahim ağzına dikiş atılması gibi operasyonlarda,
  • Amniosentez (anne karnından su alınması), kordosentez (bebeğin kordon bağından kan alınması), koryon villüs örneklemesi (bebeğin eşinden parça alınması) gibi tanısal işlemlerin gerçekleşmesinde,
  • Fetal kan transfüzyonu, fetal biyopsi, fetoskopi, çoğul gebeliklerin ikiye veya tek fetusa indirgenmesi, ikiz gebeliklerde oluşabilen bazı plasental patolojileri düzeltmek için kullanılan lazer tedavisinin yapılmasında,
  • Annede ciddi sistemik hastalık olduğunda, gebelik, doğum ve doğum sonrası anne sağlığını takip etmede, annenin tedavisini gerçekleştirmede Yoğun bakım ihtiyacı olan hastaların bakımında,

Yetkin ve etkin kişilerdir. Tüm bu işlemlerde gerektiği yerlerde yeni doğan, pediatrik cerrah, dahiliye , anestezi ve diğer uzmanlık dalındaki hekimlerle multidisipliner yaklaşım içinde çalışmaktadırlar.

HİZMETLER

• Riskli gebeliklerin takibi (kalp, şeker, hipertansiyon , tiroit, hematolojik, romatizmal, karaciğer, böbrek hastalıkları vb.)
  • Koryon villus biyopsisi (11-14 hafta arasında plasentadan örnekleme yapılması kromozom analizi ve diğer genetik hastalıkların araştırılması nedeniyle)
  • Amniyosentez ( kromozom analizi ve diğer genetik hastalıkların araştırılması nedeniyle )
  • Fetal nörosonografi ( Beyin ve santral sinir sistemi hedeflenmiş inceleme)
  • Fetal kardiak ileri düzey inceleme, fetal ekokardiyografi 4 -D boyutlu ultrasonografik değerlendirme